V čem je hlavní kouzlo budování zpětných odkazů? Především jde o důležitou součást optimalizace stránek pro vyhledávače. Zpětné odkazy totiž fungují na principu sdílení důvěryhodnosti, která pozvedá náš web v očích vyhledávače. Čím hodnotnější stránka odkazuje na tu naší, tím hodnotnější se stává naše stránka. Tento proud důvěry, má rozhodně velký vliv na umístění vašeho webu na internetu a má cenu se jím zabývat.

Jak se hodnotí důležitost jednotlivých stránek?

Historicky jsme se mohli například u vyhledávače Google setkat s určitým algoritmem. Ten hodnotil jednotlivé stránky podle toho, kolik na ní odkazovalo jiných stránek. Logika byla jasná:

  1. Čím více externích stránek odkazuje na jeden web, tím lepší obsah se na něm pravděpodobně nachází.

  2. Na základě zpětných odkazů se webu udělilo určité skóre, které se jmenovalo PageRank. První část tohoto jména je zároveň příjmení zakladatele softwarového gigantu Google Larryho Page.

  3. V jisté podobě je tento algoritmus stále přítomný ve výpočetním postupu Googlu. Nicméně na základě mnoha pokusů o ovlivnění tohoto systému se dříve viditelný ukazatel, postupně skryl.

  4. V současnosti je hodnocení stránek interní záležitost a přesný postup, jak vyhledávač stránky posuzuje je interní informací, ke které veřejnost nemá přístup.

Co tedy znamená linkbuilding v praxi?

Naším cílem je pracovat s odkazováním na naší stránku. Jde nám především o strategické vytipování hodnotných webů, které mají podle moderních nástrojů na analýzu stránek vysoké hodnocení. Mezi nejpopulárnější nástroje na tuto analýzu patří například SEM rush nebo Ahrefs. Ty podle svých interních pravidel nastavují stránkám jednotlivé skóre. Naším cílem je spojovat se právě s hodnotnými stránkami, na které z naší stránky odkazujeme. Díky tomu se vytváří speciální tok důvěryhodnosti, který se přenáší na požadovaný web.

Linkbuilding by měl fungovat organicky, nejde o placenou spolupráci s jinou stránkou

Samozřejmě nejednoho webmastera už napadlo nabízet peníze za umístění strategického obsahu na hodnotný portál. Tímto způsobem se můžeme zviditelnit, ale rozhodně nejde o legitimní způsob, jak propagovat naší společnost nebo web. Správný postup by měl být naprosto opačný. Naším cílem je vytvořit co nejkvalitnější obsah. Co si můžeme představit pod pojmem obsah?

Kvalitním obsahem v tom pravém smyslu je určité sdělení, které je pro ostatní lidi hodnotné. Hodnotou může být kvalitní informace, zábava nebo jakákoliv informace, která má dobrý vliv na život ostatních lidí. Čím lépe se nám daří předávat hodnotné věci pro druhé, tím spíše si náš obsah někdo oblíbí.

Obsah může být zajímavý text, fotografie, video, grafika, audio nahrávka nebo kombinace všech zmíněných multimédií

Ty používáme, abychom vyjádřili informaci tím nejlepším způsobem. Neříká se nadarmo, jedna fotografie je lepší než tisíce slov. A to samé platí o všech ostatních platformách, které můžeme používat. Když se nám podaří vytvořit něco hodnotného, zvyšujeme pravděpodobnost, že na náš obsah bude někdo chtít odkazovat ze své stránky nebo sociální sítě. Pokud zaujmeme větší stránku, která má vybudovanou základnu fanoušků, získá naše značka a větší pozornost a dosah. Čím více očí získáme, tím spíše zvýšíme naše šance na úspěch.

Chcete se vyhnout penalizaci ze strany vyhledávače? Vyhněte se zakázaným praktikám!

Co můžeme udělat, abychom se vyhnuli problémům s prohlížečem? Jde především o dodržování pravidel a používání výhradně poctivých taktik optimalizace, které můžeme obecně shrnout jako white hat SEO. Jaké postupy jsou například tabu v očích Googlu? Jako dobrý příklad můžeme uvést používání tzv. PBN sítí. O co jde? Především o používání privátních sítí, které jsou mezi sebou provázané a dost často mají jednoho majitele.

Tímto způsobem můžeme vedle sebe seřadit desítky, stovky i tisíce stránek, které vznikají pouze pro účely sdílení linků a umělého zvyšování pozice cílové stránky. Tyto privátní sítě nemají žádnou informační hodnotu pro návštěvníky stránek a jejich používáním si koledujeme o penalizaci naší stránky.

Jaký měla optimalizace vliv na Váš web? Popište nám své zkušenosti.

 

Categories: Zajímavosti